Ajatukset palautteeseen reagoimisesta

Kuulen usein kommentteja siitä että henkilö ei halua antaa palautetta asioista eteenpäin, esimiehilleen, koska "ei se kuitenkin välitä" tai "ei se kuitenkin tee mitään".

Usein taustalla on kerta tai useampi, missä esimiehelle on annettu palautetta ja sen jälkeen mitään ei ole tapahtunut. Ei ole tullut vastausta, mutta asia mistä on annettu palautettu ei ole myöskään korjattu.

Tämä johtaa herkästi siihen että palautetta ei anneta ollenkaan vaikka olisi aito syy antaa ja erittäin tärkeä kehityskohde. Seurauksena voi (ja todennäköisesti on) alennettu tyytyväisyys työympäristössä, sitä kautta pienempi liikevaihto ja isommat kustannukset (kun asiat eivät tehdä paremmin ja tehokkaammin) ja pahimmillaan joku voi loukkaantua.

Korjaus olisi ollut helppo. Jos saat palautteen alaisestasi, vastaa siihen. Jos siihen ei voi juuri nyt tehdä mitään, ilmoita palautteen antajalle, niin hän ainakin tietää että palautetta on käyty läpi ja hänen mielipidettä on kuunneltu. Tee sama asia jos asia menee eteenpäin, oliko sitten hitaasti tai nopeasti.

Tyytyväinen työntekijä joka kokee että on tärkeä osa yhteisöstä ja jota kuunnellaan on aina parempi kuin mikä tahansa muu vaihtoehto.

Oletko samaa mieltä?

Ota yhteyttä niin keskustellaan aiheesta.